نوآوران جهان صنعت آکام نگر

دستگاه الکتروليز AQUACHLORINE

تیم مهندسی MIG TECH در تولید یک دستگاه الکتروشیمیایی انقلاب ایجاد کرده که از یک عنصر الکتروشیمیایی ثابت شده و یک مدار هیدرولیک ثابت شده تشکیل شده است. این طراحی امکان حذف بسیاری از اجزای فرایند را فراهم می سازد و باعث یکپارچگی دستگاه و در نهایت منجر به یک طراحی بسیار ساده تر و قابل اعتمادتر و همچنین کم هزینه تر می شود. از طرفی این طراحی و سیستم های الکترولیز کاهش نمک و برق مصرفی را به حداقل می رساند. شرکت ميگ تک همچنین معرف یک سیستم اتوماسیون پیشرفته در دستگاه AQUACHLORINE است که این سیستم کاملاً جدید و منجر به راه حلهای خودکار برای استفاده از این سیستم در صنایع مختلف شده و این قابلیت را ایجاد کرده که بتواند با برنامه های کاربردی دقیق، تزریق های مورد نیاز دستگاه را فراهم سازد.

دستگاه AQUACHLORINE در مدل های مختلف که دارای ظرفیت تولید متر مکعب روزانه می باشد تولید می گردد این دستگاه با ظرفیت تولید روزانه ۶۰۰ لیتر تا ۲۰ هزار لیتر می تواند  دو محصول را تولید نماید. در تولیدات روزانه بالای ۲۰ هزار لیتر دستگاه ها به صورت موازی در یک خط تولید قرارخواهند گرفت. همانطور که به آن اشاره شد در راکتورهای این دستگاه عملیات کاتد و اند شکل می پذیرد که توسط یک صفحه دیافراگم از همدیگر مجزا مي شوند. همانطور که گفته شد سیستم های اتوماسیون خودکار این دستگاه این قابلیت را فراهم می سازد که بتوانیم با تنظیمات هوشمند آن، محلول مورد نیاز صنایع مختلف را با ورودی ماده اولیه کارايد سديم را تهیه نماید. این سیستم هوشمند این امکان را فراهم می نماید که در صورتی که راکتور ها دچار نقص فنی شده باشد را با ارسال سیگنال های مورد نیاز عملیات تولید را متوقف و نقص موردنظر را به کاربر یا تکنسین اعلام نماید. از طرفی با درج هوشمند فعالیت لحظه ای هر راکتور تا زمان شستشوی راکتور ها این امکان را فراهم می سازد که کیفیت تولید محلول هر راکتور با دقت بالا کنترل گردد. عمر مفيد راکتورها ۴ الی ۵  سال است و با اورهال اجزای درونی راکتور میتوان طول عمر مفید آن را افزایش داد. سیستم هوشمند این دستگاه همچنین این قابلیت را ایجاد می نماید که در صورت عدم اشباح مناسب محلول کلرات سدیم، تولید را متوقف کرده و تا زمان رسیدن به درجه اشباح مناسب، محصول را تولید ننماید. پس همانطور که اشاره گردید محصول نهایی این دستگاه با بالاترین کیفیت ممکن تولید می گردد.

اتصال سیستم AQUACHLORINE بسیار ساده است در حین عملیات محلول نمک مخلوط می شود و با استفاده از پمپ به صورت ترول به آن آب اضافه می شود و با عبور از راکتور سیستم RINE به ANOLYTE تبدیل می شود.

استفاده از  liquefied chorine به دلیل ماهیت خطرناک آن سال به سال کاهش پیدا میکند و کشورهای جهان به دنبال روش های جدید جهت راهکارهای براي رفع آلودگی تاسیسات مختلف هستند. تفاوت اصلی بین سیستم هایی که در حال حاضر توسط کلر فعالیت می کنند و سیستم الکترولیز قابلیت اطمینان این سیستم و ایمنی محیطی بالای آن است.