نوآوران جهان صنعت آکام نگر

مکمل غذايي BIOMED

محصول بايومد  یک مکمل غذایی ارزشمند طبیعی است که خواص و اثرات منحصر به فرد ترکیب آن باعث افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت ها و ویروس های خطرناک می شود و همچنین فرایند های منفی در بدن را خنثی نموده و تاثیر مثبتی در کل بدن دارد. این مکمل غذایی با توجه به حجم بسیار قابل توجهی از آنتی اکسیدان باعث بازسازی سلولی و جوان سازی می گردد. آنتی اکسیدان، بیو فلاونوئید، دی هیدرو کریستین( تاکسیفولین)، پلی ساکارید ارابینوگالاکتان از مهمترین ترکیبات این مربوط مکمل فضایی که از درختان کاج اروپايي  استخراج می گردد. بر اساس مطالعات بنیادی در خصوص این درختان در اروپا مشخص شده که ارابینوگالاکتان در تنه این درختان در حالت مایع یافت می شود و محلول استخراج شده به شکل مونومر مولکول دی هیدرو کروستین در ماتریس پلیمری آرابینوگالاکتان یافت می شود. برخلاف سایر عصاره های گیاهی این عصاره و یا بهتر این فرمول عصاره گیری از منظر فعالیت آنتی اکسیدان خلوص بالایی دارد که خود تأثیر چند منظوره در کنترل بیشتر مشکلات سلامتی دارد. 

بایومد یک ماتریس طبیعی از درختان کاج اروپایی منطقه سیبری است که برای سلامت روده، سلامت دستگاه گوارش، مدیریت وزن، سلامت ایمنی، سلامت قلب و عروق، کنترل کلسترول، ورزش و تغذیه، سلامت دستگاه عصبی و مغز و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این محصول یک نوشیدنی غلیظ ارائه شده توسط طبیعت است. یکی از مهمترین ترکیبات کاربردی این نوشیدنی غلظت آرابینوگالاکتان کاج اروپایی که ۱.۲۵ گرم در ۵۰ میلی لیتر است. مطالعات بنیادی دانشمندان بر روی چوب کاج اروپایی مشخص شده که آرابینوگالاکتان به شکل ترکیبات  در حالت مایع است. و مطلقاً حالت مایع آرابینوگالاکتان و استخراج ملایم آن در دمای پایین باعث حفظ خواص طبیعی ترکیبات نوشیدنی می شود. آرابینوگالاکتان کاج اروپایی یک پلی ساکارید غیر نشاسته ای محلول در آب که به صورت ترکيبي از کربوهیدرات از مونو ساکاریدهای گالاکتوز و ترکیبات آرابینوز است. هر دو آن به صورت صمغ در دیواره چوب کاج اروپایی وجود دارد.  به طور کلی آرابینوگالاکتان کاج اروپایی بر دستگاه های گوارشی بسیار مفید اثر می گذارد.  دستگاه گوارش و روده یک بخش عملکردی آناتومی بدن بوده است  و سلامت آن همیشه در راس برنامه های پزشکی قرار گرفته است. آرابینو گالاکتان به هضم توسط آنزیم های موجود در دستگاه گوارش فوقانی مقاوم است پس به راحتی به روده بزرگ می رسد و در آنجا به آرامی توسط میکرو فلورها ی گوارشی تخمیر می شود از این رو رشد میکروفلور های روده ای مانند بیفیدوباکتریوم و لاکتباسیلوس و اسیدوفیلوس را افزایش می دهد. ایمنی روده‌ها را تنظیم میکند و بر روی طیف وسیعی از سلول های ایمنی که ممکن است تاثیرات التهابی داشته باشند تاثیر می گذارد. SCFAs تولید لکوسیت سیتوکین‌ها را تنظیم می کند. مانند  TNFa، IL6،IL-2، IFN-y،IL-10  و همچنین ایکوزانوئیدها و کموکاین ها. 

جدایی از این انتقال کل مولکول آرابینوگالاکتان به سیستم ایمنی از طریق سلولهای M GALT که توسط دانشمندان ژاپنی ارائه شده است، توانسته بر روی تومورهای KS-2 تاثیر گذارد و بهبودی ایجاد شود. آرابینو گالاکتان کاج اروپایی از طریق ورید باب و لنفاوی روده از طریق گردش خون جذب می گردد. به طور طبیعی بدن ما میکروارگانیسم های بیماری زا را به عنوان ساکنان خارجی یه روده نمی پذیرد ما با ایجاد یک سیستم ایمنی ویژه بافت لنفاوی مرتبط با روده GALT ایجاد کرده ایم که میکروارگانیسم های خارجی را از روده خارج می نماید. سلول های microfold  و یا  membranous یک مجموعه منحصر به فرد سلولهای اپیتلیال روده هستند که مسئول تشخیص ایمنی باکتریهای مجزا هستند. آرابینوگالاکتان کاج اروپایی در طبیعت سیستم ایمنی را در برابر عفونت ها با ایجاد آنتی ژن های باکتری های مفید فراهم می سازد. پلی ساکارید های کاج اروپایی ممکن است ساختار مشابه باکتری های بالقوه بیماری زا داشته باشند بنابراین سطح پایینی از تحریک را فراهم می کنند که مجموعه ای از آنتی بادی ها در صورت ظاهر شدن آنتی ژن ها را نگه می دارد. تا به امروز یک اثر ایمنی مفید آرابینو گالاکتان کاج اروپایی بر اساس مطالعات بالینی به دنبال چالش با استرپتوکوک پنومونیه، از طریق افزایش آنتی بادی های  IgG، IgE  اختصاصی آنتی ژن در سرم نشان داده شده است. آرابینو گالاکتان کاج اروپایی منبع غنی از D-Galactose آزاد، پایه آنزیم بتا گالاکتوزیداز القایی است. این آنزیم اسید لاکتیک سلول های m و پایداری آنها در تغذیه کربوهیدرات ها را فراهم می نماید. بنابراین یکی از تاثیرات مفید و پیشگیرانه آرابینوگالاکتان کاج اروپایی بر چرخه دستگاه گوارش افزایش تولید میکروفلور های مفید، اسیدهای چرب با زنجیره ای کوتاه حیاتی و عملکرد ایمونولوژیک که همگی بر حفظ سلامت کلی بسیار مهم هستند. 

غشای بالای آرابینوگالاکتان کاج اروپایی به دلیل وجود سلولهای گالاکتوز برای افزایش هم زیستی پلی فنل ها شناخته شده است که این ویژگی جز مهم جذب دی هیدرو کروستین می باشد. در طول چند دهه گذشته دی هیدرو کروستین به دلیل خواص بیولوژیکی منحصر به فرد پلیوتروپیک به شدت مورد مطالعه قرار گرفته است. ویژگی اصلی دی هیدرو کروستین تاثیرگذاری بر متابولیسم از طریق کار موثر با سیستم های آنزیمی موجودات زنده است. در تنظیم ردوکس سلولی دی هیدرو کروستین عملکرد آنزیم های سم زدایی کبد و همچنین محافظت از آنزیم های سلولی که وظیفه آن دفاع از بدن می باشد از جمله پراکسیداز ، کاتالاز ، دی هیدروژناز، گلوتاتیون، تیوردوکسین و غیره را تامین می کند. مولکول دی هیدرو کروستین که متابولیت نامیده می شود می تواند چندین ژن از جمله ژن هایی که کد آنزیم های سم زدایی، پروتئین های درون سلولی، فاکتورهای رشد سلولی و پروتئین های ترمیم کننده DNA را تنظیم کند. دی هیدرو کروستین به طور قابل توجهی فاکتور هایی را فعال میکند که عناصر آنتی اکسیدانیARE  نامیده می شوند. در مجموع ۶۵ ژن توسط مولکول دی هیدروکروستین با دوز ۶۰ میلی گرم فعال می شود. دی هیدرو کروستین یک عامل تقویت کننده و پیشگیری کننده عمومی است که تاثیر مثبتی بر عملکرد سیستم قلب و عروق دارد و از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می نماید، گردش خون را بهبود می بخشد، از توسعه اسکلروز رگهای خونی مغز جلوگیری می کند و گردش خون مویرگی را بهبود می بخشد. از طرفي به عنوان یک عامل ضد التهابی و ضد اسپاسم خفیف برای افراد مبتلا به بیماری های دستگاه گوارش و اضافه وزن مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد سیستم کبدی و کیسه صفرا را بهبود می بخشد و متابولیسم های چربی را تنظیم میکند و از آترواسکلروز، هیپرلیپدمی پیشگیری می نماید. همچنین عامل تقویت کننده بیماری های التهابی دستگاه تنفسی نیز می باشد. ماکرو مولکول های آرابینو گالاکتان کاج اروپایی چند عملکردی است و قادر به نشان دادن خواص پلی الکترولیت است که توسط مولکول پلیو تروپیک افزایش می یابد.  پیری یک فرایند بیولوژیکی است که نمی توان از آن اجتناب کرد. در طول مسیر زندگی همراه با فرایند پیری اغلب ما با بیماری همراه بوده است. استرس اکسیداسیون همیشه کانون مکانیسم های بیولوژیکی کاهش سلامت بوده است. به همین دلیل ضروری است آنتی اکسیدان هایی مانند دی هیدرو کروستین در رژیم غذایی خود بگنجانیم که از  اثر هم افزایی استفاده می کنند.  از آنجایی که بازار محصولات تغذیه ورزشی یک بازار خاص برای ورزشکاران حرفه ای محسوب می شود از این رو این بازار با هدف کارایی بالا مصرف کنندگان فعال خود را تحت تاثیر خود قرار می دهند و تلاش می کند که محصولات نوآورانه را پروانه این بازار نماید. محصول بایومد با عملکردی فوق العاده و ترکیب هم افزایی موثر بر تغذیه ورزشکاران در این بازار نقش بسزایی دارد. همانطور که فعال بودن تاثیر بسزایی در ایمنی و سلامتی ما دارد و ورزش منظم و سبک زندگی فعال و یا ورزش حرفه ای می تواند سلامتی کلی ما را تضمین نماید ولیکن تمرین بیش از حد می تواند ما را از مرزهای سلامتی خارج کند و ایمنی را مختل سازد. از این رو مصرف این مکمل غذایی پیشنهاد می گردد.

 

 

Quantity

CAS  №

IUPAC

Ingredient name

2.5

grams per liter

2-18-480

2,3-dihydro-3,5,7-trihydroxy 2-(3’,4’-dihydroxyphenyl) 4H-1-benzopyran-4-oh N

(+/-)2R,3R  DIHYDROQUERCETIN [monomer]

 

25-30

grams per literр

2-66-9036

 

LARCH ARABINOGALACTAN (Galactoarabinan) (in natural state of monosaccharides                                D-Galactose  and  L- Arabinose)

0.5 gram per liter

 

 

Phenolic compounds (phenylpropanoids and lignans)

Up to  1 liter

 

 

Purified  drinking  water